Dietiste

Even voorstellen....

Hoi allemaal! Wij zijn Kathleen Paal en Jedidja Looije en wij zijn de diëtisten van MoveDis voedings- en bewegingspraktijk. Sinds 2017 zijn wij ook werkzaam als LekkerFit- coach op de Wissel. Ik hoor je denken: wat doet een LekkerFit- coach dan? Omdat jij (en je ouders) hebben gekozen voor een LekkerFit-school is er op school meer aandacht voor gezonde voeding en beweging. Zo krijg je extra gymles, heb je een vast ‘fruitmoment’ en er wordt jaarlijks een Fittest gedaan. Deze test houdt in dat je wordt gewogen, gemeten en er wordt gekeken naar hoe actief je bent. Op basis van de uitslagen hiervan wordt je uitgenodigd voor een gesprek met de LekkerFit-coach. Tijdens dit gesprek kijken we wat je eet, hoeveel je beweegt en wat er eventueel nog verbeterd kan worden. We maken dan samen een plan en stellen doelen, zodat jij nog fitter wordt! Wij komen meestal 1x per maand op school langs om jou opnieuw te wegen en te meten en om te kijken hoever je bent met je doel. We kunnen ook vragen beantwoorden als: wat kan ik het beste ontbijten, hoe laat moet ik eten en hoeveel moet ik bewegen? Dus heb jij een vraag? Kom gewoon een keer langs, lijkt ons gezellig! Tot snel!

Over MoveDis voedings- en bewegingspraktijk

MoveDis is een voedings- en bewegingspraktijk in Rotterdam-Zuid. Onze hoofdlocatie bevindt zich op de Beijerlandsestraat 51. Op deze locatie is er de mogelijkheid voor cliënten die bij ons onder behandeling zijn om te komen sporten. Naast onze hoofdlocatie draaien we ook spreekuur op de Pleinweg 108 D, Carnissesingel 51, Schere 31 en de Dorpsweg 160 C. In onze praktijk begeleiden we kinderen, volwassenen, maar ook ouderen. De mensen hebben bijvoorbeeld overgewicht, diabetes, te hoog cholesterol, maag-darmproblemen, allergieen, ondervoeding of een te hoge bloeddruk. Wij zijn bekend met verschillende eetculturen, waardoor wij advies op maat kunnen geven. Dieetadvisering zit in de basisverzekering, wat betekent dat u in ieder geval 3 uur per jaar bij ons terecht kunt. Kinderen betalen geen eigen risico, waardoor zij zelfs gratis naar de diëtist kunnen. Naast het draaien van spreekuur bezoeken we cliënten aan huis, verzorgen we voorlichtingen en kookworkshops.