School maatschappelijk werk

Op De Wissel zijn schoolmaatschappelijk werkers aanwezig. Zij kunnen met u en/of uw kind in gesprek gaan over eventuele zorgen die zich voor kunnen voordoen thuis, op school en in de buurt.

Bijvoorbeeld:

◾Uw kind wordt geplaagd en wil helemaal niet graag naar school.

◾Uw kind heeft geen vriendjes en heeft vaak ruzie met iedereen.

◾U vraagt zich af waarom uw kind thuis zo slecht luistert en ongehoorzaam is.

◾U denkt soms: doe ik het wel goed met de opvoeding en hebben andere ouders ook zoveel problemen.

◾Uw kind heeft moeite met een echtscheiding

◾U zit in een moeilijke situatie (ziekte, schulden)

De schoolmaatschappelijk werkers praten met u over de zorgen die er zijn. Samen met u bespreken zij op welke manier u het beste geholpen kan worden. Dit kan op verschillende manieren gebeuren, afhankelijk van wat het probleem is. Indien het noodzakelijk is dat er andere hulp komt, kunt u daarbij ondersteund worden door de schoolmaatschappelijk werkers. Alles wat u met hen bespreekt is vertrouwelijk. Het belang van het kind staat altijd centraal.

Soms ondervindt een kind problemen bij het opgroeien en zijn er verschillende organisaties die het kind hierbij kunnen helpen. Het kan gebeuren dat meerdere instanties tegelijkertijd hulp bieden. Dan is het belangrijk dat hulpverleners daarvan weten. De hulp kan in samenwerking met elkaar beter verlopen om de juiste resultaten te behalen. Met het SISA-signaleringssysteem (Systeem Instrument Sluitende Aanpak) wordt bijgehouden of meerdere instanties hulp bieden aan hetzelfde kind. Alle scholen, dus ook De Wissel, zijn aangesloten bij dit systeem.

Als u graag contact wilt, kunt u dit aangeven bij de leerkracht maar u kunt ook zelf contact opnemen de schoolmaatschappelijk werkers Jannine Kok en Athalia Ferreira Ferro . Jannine is iedere dinsdag en vrijdag aanwezig en Athalia is aanwezig op maandag, donderdag en vrijdag. Zij zijn telefonisch bereikbaar op 010 484 1493. U kunt ook mailen jkok@basisschooldewissel.nl en/of aferreiraferro@basisschooldewissel.nl

Loop gerust binnen of bel voor een afspraak!!