Lekker Fit!

Lekker Fit! op Basisschool De Wissel.

De Wissel is een Lekker Fit! school. Dit houdt in dat de leerlingen 3 keer per week een sportmoment hebben en er veel aandacht is voor gezondheid en voeding. De lessen worden verzorgd door een vakdocent in de gymzaal naast de school.

Lekker Fit! is een, door de gemeente Rotterdam opgezet, programma dat zich sinds 2005 inzet voor de Rotterdamse basisschoolkinderen. Door middel van meer en beter bewegingsonderwijs wordt getracht kinderen zowel op als naast school meer in beweging te krijgen en overgewicht terug te dringen.

Op De Wissel wordt naast het inpassen van meerdere beweegmomenten ook veel nadruk gelegd op gezonde voeding. Zo wordt op school alleen water gedronken, eten we groenten en fruit en wordt het maken van een gezonde traktatie bij verjaardagen gestimuleerd.

Meesters Voorstellen

Hey! Ik ben Meester Joep en ik ben sinds de zomer van 2021 werkzaam als docent bewegingsonderwijs op de Wissel. Op de donderdag verzorg ik de lessen bewegingsonderwijs. Dit doe ik met erg veel plezier. Het leukste aan mijn werk op de Wissel vind ik, dat ik de leerlingen op een positieve manier dingen kan leren op het gebied van bewegen, gezondheid en sociale vaardigheden.

Mijn favoriete sport:     Atletiek

Mijn leukste vak :         Bewegingsonderwijs

Mijn favoriete snack:    Snoeptomaten

Mijn favoriete eten:      Surinaams
Mijn favoriete eten:      Water met vers fruit

Mijn naam is Mike Jonk, afgestudeerd in 2016 aan de Academie Lichamelijke Opvoeding en sindsdien actief als docent bewegingsonderwijs. Ik haal veel plezier uit het overdragen van mijn passies. Vooral mijn passie voor sport en gezondheid. Hier geef ik aan alle groepen lessen bewegingsonderwijs. Doordat de leerlingen bij ons op school drie beweegmomenten hebben, kunnen we ook daadwerkelijk iets bereiken, tijdens de lessen. Zelf ben ik een fanatiek sporter en coördineer ik na schooltijd de schoolsportvereniging.

Mijn favoriete sport:     Voetbal

Mijn leukste vak:          Bewegingsonderwijs

Mijn favoriete snack:    Banaan

Mijn favoriete eten:      Italiaans

Mijn favoriete drinken: Water

Hieronder een mooi filmpje over LekkerFit!