GROEP 7a

In groep 7 leren we veel verschillende dingen. Elke ochtend beginnen wij met het herhalen van de aangeboden doelen. Dit zijn zowel taal als rekendoelen. Elke keer zullen daar nieuwe stukken bijkomen. Ook maken wij vaak een verhaalsom, som die cijferend opgelost moet worden of een rekenraadsel. Zo oefenen we regelmatig met de aangeboden stof en kunnen we steeds een stapje moeilijker gaan.

Vindt u het leuk om te zien waar we mee bezig zijn in de klas? Elk blok wordt de brief met de uitleg over de doelen gedeeld op Klasbord. Hier worden ook tips voor thuis benoemd. Met spelling, begrijpend lezen en technisch lezen wordt er voortborduurt op de doelen die in voorgaande jaren zijn aangeboden. Dit jaar zal de focus liggen op begrijpend lezen. Thuis lezen en hier vragen over beantwoorden, helpt hierbij. De afspraken in de klas zijn samen met de kinderen opgesteld. Daarbij staat centraal hoe een kind zelf behandeld wilt worden en hoe hij een ander behandeld. Doordat de kinderen medeverantwoordelijk zijn voor de afspraken in de klas, leven de kinderen ze beter na. Verder werken we met extra instructiegroepjes om hiaten weg te werken of om verrijking/verdieping aan te bieden. De kinderen kunnen zich hier zelf voor inschrijven. Zo worden de kinderen steeds zelfstandiger.

IMG_0313.jpg

Even voorstellen: Ik ben juf Mandy. Ik sta vijf dagen per week voor groep 7a. Ik werk met veel plezier op basisschool De Wissel. Het contact met de kinderen en de ouders vind ik het leukst. Samen maken we er een top jaar van!

Handig om te weten:

- Iedere maandag krijgen de kinderen huiswerk. Vaak gaat dit via Junior Einstein en soms zal het op papier zijn. De kinderen hebben een week de tijd om het huiswerk te maken. Daarnaast krijgen de kinderen leertoetsen. Een week voor de toets krijgen ze het leerblad mee naar huis.

- Dinsdag en woensdag hebben wij gym. Het dragen van gymkleding is verplicht. De kinderen mogen gebruikmaken van deodorant.

- Maandag hebben we techniek en op donderdag Engels/ verkeer.

IMG_0163.jpg

IMG_0161.jpg