GROEP 7B

Wij gaan er met elkaar een fantastisch schooljaar van maken. Met groep 7b werken wij aan alle doelen van groep 7 en waar mogelijk ook groep doorbroken, zodat iedere leerling de ondersteuning krijgt die het verdient

Elke ochtend beginnen wij met het herhalen van de aangeboden doelen. Dit doen we in de vorm van "de opdracht van de dag". Elke keer zullen daar nieuwe stukken bijkomen. Ook maken wij vaak een verhaalsom, som die cijferend opgelost moet worden of een rekenraadsel.

De lessen worden in EDI gegeven. Dit is een manier van uitleggen. Zo start ik zelf met het geven van de uitleg, daarna doe ik het samen met de kinderen, vervolgens overleggen zij dit in het groepje of met hun schoudermaatje en als laatste doen ze het zelf. Hieruit kan ik dan herleiden welke kinderen extra instructie nodig hebben.

De kinderen kunnen zich ook zelf inschrijven voor instructies. Hierdoor werken zij aan hun eigen doelen en zijn ze eigenaar van het eigen leerproces. Dit kunnen zij doen op het 'ik wil hulp bord', op de doelenmuur of bij coaches.

Wij werken in groep 7b met Grej of the day. Dat is iets Zweeds en betekent het ding van de dag. Ze krijgen twee keer per week een raadsel mee en ze moeten dit thuis opzoeken. Dit is goed voor de woordenschat en algemene kennis.

De klas krijgt elke week op maandag huiswerk en dit moeten zij op de maandag erop weer inleveren.

Handig om te weten:
- de groep heeft op dinsdag en woensdag gym
- op maandag hebben ze techniek

Ik ben meester Danny en werk nu voor het vierde jaar op de Wissel. Dit is mijn 14e jaar in het onderwijs en nog elke dag met erg veel plezier. We maken er een geweldig jaar van!